Sunday, October 4, 2015

Kluang Rail Coffee

Ni lah kedai kopi Kluang Rail Coffee..kecik je
Bila dah sampai Kluang ni carilah dalam blog-blog tentang apa yang menarik di sini.  Ramai yang suggest try lepak di kedai Kluang Rail Coffee (07-7738391) yang terletak di Stesen Keretapi Kluang. Nak sampai sini senang saja pasal kedai ni memang terletak dalam Stesen Keretapi Kluang.

Kopi ni memang terkenal di Kluang sejak 1938 dan menjadi kegemaran orang ramai mengikut blog-blog yang aku baca.





Ni yang aku order..kopi & roti RM3.20 semuanya
Aku sampai hari khamis tapi tengok-tengok kedai ni tutup hari khamis. Besoknya selepas Jumaat, aku ke sini lagi dan kedai ni dibuka dari pagi dan ditutup tengahari.  Selepas jam 2.30 petang, kedai ni akan beroperasi semula sampai petang.

Aku order kopi susu dan roti bun kaya dan dicaj RM3.20 saja,  Secara jujur aku tak rasa kick pun dengan kopi ni, air dia pun sejuk.  Mungkin pasal lokasi dan kopi yang telah lama berada di pasaran yang membuatkan kopi ini terkenal dan menjadi sebutan di Kluang dan Johor ni.


RM12.50 untuk 25 sachets x 15 gram kopi 2 in 1


Sebelum balik, aku beli jugak kopi 2 in 1 yang berharga RM12.50 untuk 25 sachets sebagai tanda datang Kluang.

Jadi yang datang Kluang, bolehlah singgah ke Kedai Kluang Rail Coffee pekena kopi dulu..

No comments:

Post a Comment