Saturday, March 12, 2016

Dataran Ikan Bakar Sungai Petani

Dataran Ikan Bakar..tepi sungai
Aku kalau teringin nak makan ikan bakar, selalunya aku pilih Dataran Ikan Bakar yang terletak di Sungai Petani.  Alamat seperti berikut:

Lorong Kompleks Cayman, 
Off Jalan Pengkalan, 
08000 Sg. Petani
GPS : 5.63865 / 100.48300
Tel: 04-4224911 / 019-5539777

Waktu : 10am-3pm; 6pm-12am
Tutup : Jumaat (Pagi) dan Isnin (Malam)





Ikan siakap bakar, sotong & tomyam campur..
Menu aku yang mesti aku order ikan siakap bakar & ditambah dengan tomyam campur & telur bungkus. Yang bestnya sambal ikan bakar dia memang best dan memenuhi citarasa aku sekeluarga.

Harga dia lebih kurang macam tempat lain jugak..satu family utk 5 org makan dgn 2 ekor ikan siakap, ikan pari, sotong, tomyam, telor & air epal satu jug, RM130

Kalau bulan Ramadhan, tempat ni menjadi favourite untuk berbuka puasa dan sentiasa penuh..kena call untuk book tempat!

Dataran ni terletak di tepi sungai berdekatan dengan Uptown (jualan malam Jumaat sampai Ahad).

1 comment:

  1. Baru saja berbuka puasa di restoran ni petang tadi setelah sekian lama tak berkunjung ke sini. Jujurnya rasa ikan bakar dah tidak sesedap dulu sebab rasanya ikan bukan di bakar menggunakan cara traditional (arang) tetapi mungkin menggunakan cara moden. Tiada lagi sambal yang di sumbat dalam ikan bakar..rasanya dah ok ok saja..

    ReplyDelete