Thursday, September 27, 2018

Naim Gulai Sembilang, Tanjung Dawai

Naim Gulai Sembilang, tepi jalan ke Tanjung Dawai
Ramai dah recommend restoran gulai ikan sembilang di Tanjung Dawai, Kedah ni.  Tanjung Dawai terkenal dengan jualan ikan kering dan belacan dan juga deretan restoran ikan bakar di sepanjang jalan ke Tanjung Dawai.
Restoran ni terletak di jalan sebelum sampai Tanjung Dawai:

F54, Kampung Sungai Pial, 
Tanjung Dawai, Kedah
Tel : 019-4756584
Waktu perniagaan : 10am - petang


Menu dia..pilih-pilih

Yang istimewa restoran ni bila kita order gulai ikan sembilang, ianya
akan di masak pada waktu tu jugak, kiranya masa mai hidang kat kita gulai tu memang tengah panas.  Aku order gulai ikan sembilang untuk 2 orang makan dan dapat sekor ikan sembilang yang di potong 5 ketul.  Bagi aku 5 ketol iakn sembilang untuk 2 orang makan terlalu banyak dan sepatutnya aku order untuk seorang makan saja.

Selain daripada tu, owner restoran sediakan bubur pulut hitam secara percuma untuk pelanggan.

Menu yang aku order..very simple
Berapa yang aku perlu bayar untuk makan berdua? Tengok di bawah:

Kari Sembilang utk 2 org RM29
Kailan Ikan Masin 1 org  RM4
Nasi Puteh utk 2 orang    RM2.40
Limau Panas 1 orang       RM1.40
Bubur                          PERCUMA
JUMLAH                       RM36.80

Kalau rasa sedap, rempah gulai jugak ada di jual untuk dimasak sendiri di rumah.






Ni restoran dia..tepi jalan saja
So, kalau you all sesat di Tanjung
Dawai time tengah hari singgahlah
ke restoran ni.  Gerenti lain daripada yang lain.

Selamat menjamu selera...

No comments:

Post a Comment