Tuesday, November 28, 2023

Best Western i-City Shah Alam

 27 November 2023 (2D1N)

Best Western terletak dalam i-City Shah Alam (kredit Best Western i-City)

Masa anak aku ada konvo di UiTM, aku tercari-cari hotel yang berdekatan.  Selalunya aku check-in UiTM Hotel sebab dekat dengan UiTM tapi tau la masa konvo semua bilik sold out.  So, aku book lah hotel Best Western Hotel yang terletak dalam i-City Shah Alam untuk 1 malam ja.  

Hotel menarik dengan rate yang berbaloi (kredit Best Western i-City)

Kali ini aku try book melalui Trip.com pasai aku ni user Agoda dari dulu sampai aku dah sampai taraf Platinum di Agoda.  Rupanya Trip.com menawarkan harga lagi murah dari Agoda.  Untuk hotel ni aku dapat harga RM168.11 untuk bilik Superior tanpa breakfast (selepas di tolak RM20 kerana first time book melalui Trip.com apps ni).

Address hotel ni :

A-GF-01 Golden Triangle 6, Jalan Multimedia, 4000 Shah Alam

Hotel ni betul-betul terletak dalam i-City dan untuk parking, guest diberi free parking selepas kita validate kupon parking.  Ada open parking dalam i-City dan juga basement parking (hotel punya).  Bilik Superior ni tak la besar sangat (19m), sesuai untuk dua orang dengan 1 katil queen.  Bilik cantik dan tersusun rapi, iron diletakkan di depan pintu setiap bilik.  Channel TV dia memang clear dengan channel asas termasuk AXN, Astro Sport & Cinemax dan Bloomberg dan Al-Jazeera.

Bilik Superior..tak berapa besar..RM188.11 book dengan Trip.com

Channel TV terbaik..AXN, Sports, Cinemax & Berita

Bilik air pun ok

Overall aku rasa hotel ni memang memenuhi citarasa aku..cuma bilik Superior agak kecik (19m).  Harga breakfast dia pun boleh tahan, RM40 per head.  Nak makan senang sebab dalam i-City memang ada beberapa restoran biasa, KFC dan Subway.  Kalau nak menu lain, boleh drive ke Shah Alam town yang hanya 10 minit drive ja dari hotel.

So, kalau orang berada di Shah Alam, boleh la consider hotel ni.

No comments:

Post a Comment