Sunday, November 9, 2014

Restoran Terapung Seafood Bujang Fire Fly, Desaru

Pintu masuk ke restoran
Kalau ke Desaru Johor selain menikmati pemandangan pantainya yang luas, boleh lah singgah pekena seafood di Restoran Terapung Bujang Fire Fly.  Nak ke sini senang je..lepas exit toll Penawar, first traffic light korner kiri dan ambik first simpang ke kiri.  Ada signboard di simpang tiga tu dan kita kena travel masuk ke dalam ladang kelapa sawit dalam 5-6km.  Sepanjang jalan ke dalam, ada signboard kecik ditepi jalan yang menunjukkan kita di jalan yang betul.

Jalan ke restoran terapung
Selain masakan seafood terdapat jugak masakan siput yang aku pun dah lupa nama dia.  Aku agak kenyang masa tu, aku order biasalah untuk 2 orang makan.  Ikan siakap yang agak besar, telur dadar dan sayur kangkung bersama 2 pinggan nasi putih.

Menu aku pesan..RM51 je..
Sambil makan kita boleh menikmati angin sungai (sungai nama apa..aku lupa lak) dan sesekali kita akan alami alunan ombak bila ada bot menyusuri sungai ni.

Suasana dalam restoran..nak karaoke pun ada
Bot yang nak bawa ke river cruise
Selain restoran terdapat juga tempat karaoke bagi yang gian nak menyumbangkan suara yang tak sedap tu. Bagi yang nak bermalam pun ada disediakan chalet terapung (kadar sewa tak tau pulak).  Bagi yang nak buat river cruise dengan geng-geng pun disediakan bot yang besar.  kalau nak tengok fire fly, kena datang waktu malam selepas jam 8, disediakan perkhidmatan ni dengan kadar RM20/kepala (min 4 org).

Ni kadar caj river cruise dan tengok firefly..
Overall, restoran kira ok lah.  Pengalaman baru bagi yang nak ke Desaru selain menikmati pantainya atau yang bermalam di hotel-hotel di Desaru ni.  Aku masa aku nak ke sini lagi untuk tengok fire fly waktu malam!

No comments:

Post a Comment