Friday, August 25, 2023

Ban Pecah, Tanjung Piandang, PERAK

Selasa 8hb. Ogos 2023

Tempat yang mesti berhenti untuk bergambar

Dah lama nak singgah ke tempat ni..Ban Pecah yang terletak di Tanjung Piandang, Batu Kurau Perak.  Katanya tempatnya cantik dan menjadi salah satu tarikan di utara Perak.  Niat tu nak ronda-ronda sambil nak try makan mee udang tapi malangnya dua-dua kedai mee udang yang viral tutup sebab aku pi hari selasa, hari yang tak dak orang.  Memang sungguh..tak dak pelawat pun kat area ni..sunyi sepi..hanya bunyi ombak yang menghempas benteng pemecah pantai.  Kat sini pantai tak la ada sangat sebab sepanjang pantai di letakkan batu pemecah ombak.  Ada sebab mengapa tempat ni di panggil Ban Pecah..hampa tanya la Mr. Google.  

Jalan disepanjang ban ni memang sempit, patutla ramai yang cakap jem time hari cuti.  Kedai sepanjang ban yang menjadi salah satu tarikan langsung tak di buka.  Maksudnya tempat ni hanya menjadi tarikan pada waktu cuti atau hujung minggu saja.  Masa aku kat sini ada yang sedang memancing walaupun ombak agak kuat dan hujan renyai-renyai.

Ada sebab mengapa nama dia Ban Pecah..

Kalau yang belum pernah ke sini sambil makan mee udang di Tanjung Piandang, boleh buat satu round kat sini.  Bagi aku, aku dah pernah sampai ke Ban Pecah..

Ban Pecah..check out!

No comments:

Post a Comment