Friday, August 12, 2016

Nasi Ganja Ipoh

Terletak dalam kedai kopi ni nasi ganja (kredit www.caridestinasi.com)
Dah dengar pasai nasi ganja Ipoh ni dah lama, cuma tak pernah try.  Selalunya kalau nak makan nasi kandar di Ipoh ni, aku pi Vanggeh di Greentown, Ipoh. Sebabnya restoran nasi ganja ni ramai sangat orang sampai nak makan tak dak tempat duduk.

Nasi ganja ni atau nama dia Nasi Kandar Ayam Merah terletak dalam Kedai Kopi Yong Suan yang terletak di Jalan Yang Kalsom. 

Alamat penuh:

4, Jalan Yang Kalsom, Taman Jubilee, 30300 Ipoh
GPS 4.592849 / 101.084934

Walaupun aku sampai dah pukul 3 petang tapi masih penuh dan kena beratur untuk buat pesanan.  Makan main tempek dengan meja orang lain pasai aku sorang saja.  Aku order nasi kandar dengan ayam merah dan telur masin, harganya cuma RM5.50 murah tu! Kalau di Penang, dah RM8 kalau menu macam ni.  Tapi air yang di order dari kedai kopi agak mahal..ambik kesempatan kot..

Sebagai orang Penang yang memang sebati dengan nasi kandar, aku kurang "rasa" dengan nasi kandar ni.  Tapi aku tengok sekeliling, ramai yang makan licin dan rasa puas hati.  Ikut selera masing-masing lah..sori aku tak sempat nak ambik gambar sebab ramai sangat.  Kalau nak tahu lebih lanjut, baca dalam blog berikut http://janggeltrekking2.blogspot.my/2014/05/food-hunter-nasi-ganja-yong-suan-ipoh.html

So, kalau ke Ipoh dan mencari nasi kandar boleh try nasi kandar ganja/ayam merah ni atau Vanggeh di Greentown.

No comments:

Post a Comment