Wednesday, October 31, 2018

The Top, KOMTAR Penang

Tarikan terbaru di KOMTAR..The Top
KOMTAR atau Komplek Tun Abdul Razak memang senonim dengan orang Penang terutamanya yang tinggal di belah pulau. Sebagai anak jadi Pulau Mutiara ni, aku membesar dengan KOMTAR ni..dari mula pembinaan, sehingga rentung terbakar dan sampailah menjadi tempat anak muda meronda pada hari minggu.  Sapa yang masih ingat akan Panggung Dalit,memang sah seangkatan dengan aku.. 

Tapi sinar KOMTAR dah semakin malap sejak banyak shopping complex yang lagi hebat macam Queensbay dan Gurney Plaza di buka tapi akhir-akhir ini, KOMTAR menjadi tarikan semula terutamanya di kalangan pelancong dengan adanya The Top KOMTAR ni.  


Suasana di tingkat 6..boleh lepak sambil menjamu selera
The Top ni bermula dari tingkat 3, 4, 5 dan 6 dan bagi yang mengambil tiket boleh ke tingkat 68 melalui sini untuk menikmati keindahan Georgetown dari lantai kaca (SkyWalk).  Kalau tak berminat nak naik ke atas sebab gayat atau memikirkan harga tiket, bolehlah lepak-lepak kat tingkat 4 ni sambil menjamu selera dengan Marrybrown atau masakan nasi campur Melayu atau makan piza atau ais krim.

Harga pakej kat The Top..kurang pasti tentang pakej
Tapi kalau dah alang-alang sampai, bolehlah try ambik pakej dan naik ke tingkat 68 untuk mencuba SkyWalk..menikmati keindahan Georgetown dari jambatan kaca.  Harga masuk kalau ambil pakej (boleh masuk beberapa tempat selain SkyWalk) ialah RM74 (warganegara) atau bayar RM45 untuk nikmati SkyWalk sahaja.

So, yang bercadang nak melancong ke Pulau Mutiara jangan lupa singgah ke KOMTAR ni..


Patung lilin pelakon Hollywood..
Mr Bean pun ada!!!
Marrybrown dan restoran masakan Melayu pun ada..

1 comment:

  1. wahh nice view kat atas komtar nih, nk gi weekend ni., hehe

    ReplyDelete