Thursday, May 16, 2019

Hotel Suria 18, Ipoh

 4 Mar 2019 

Hotel Suria 18
Hari tu masa aku on the way balik dari KL, sampai Ipoh dah lewat sangat..so aku try cari hotel budget untuk bermalam dan dapatlah hotel budget ni yang di recommend oleh seorang sahabat.  Alamat penuh hotel:

682, Jalan Paser Puteh, Pengkalan Pegoh
31650 Ipoh, Perak
05-3236212/05-3236213/05-3236217

Apa yang best tentang hotel ni selain daripada rate yang reasonable adalah lokasinya yang terletak di kawasan yang kurang sibuk tapi terdapat banyak restoran macam MCD,nasi kandar, tomyam dan kedai kampung disekeliling hotel ni.  Jadi kalau nak cari makan sepanjang hari tiada masalah kat sini.  Berdekatan hotel pun terdapat gedung membeli-belah Pengkalan Mall, Tesco dan AEON Station 18.

Ni bukan bilik yang aku diami sebab katil ni besar (kredit google)
Aku booked semalam dengan katil double bed dan ratenya adalah RM80 semalam (tanpa breafast) melalui walk-in terus ke hotel.  Published rate untuk hotel ni seperti berikut dan rate makin meningkat bila makin tinggi sesuatu bilik tu berada.

Single Room (1 singled bed) RM60 (Ground saja)
Double Room (1 queen bed) RM80 (ist. floor) RM100 (2nd floor & 3rd. floor)
Twin Single (2 single bed) RM80 (ist. floor) RM100 (2nd floor & 3rd. floor)
Family Room (1 queen & 1 single bed) RM120 - RM150
Twin Double (2 queen zise bed) RM150 - RM170
Private Parking Room (1 queen bed and 1 private parking) RM170
Junior Suite (1 king size bed +mini bar + living hall) RM170
Apartment (3 rooms, 1 queen size bed in each room, living hall + dry kichen RM380

Bagi aku hotel ni memang memenuhi citarasa aku..harga yang reasonable, kemas, bersih, lokasi yang tak sibuk sangat dan yang paling penting sekitar hotel ada banyak restoran.

No comments:

Post a Comment