Sunday, May 5, 2019

Sahara Inn, Tanjung Malim

 3 April 2019 


OYO 775 Sahara Inn Tanjong Malim..RM53 untuk bilik deluxe king
Last month masa kena pi HQ untuk attend meeting, aku drive dari umah.  Selalunya aku drive awal pagi dan terus gi meeting.  Tapi kali ni aku keluar awai malam dari rumah dan plan nak tido di tengah perjalanan.  Dulu di R&R tertentu macam Gunung Semaggol ada hotel yang disediakan tapi sekarang hotel di R&R ni dah terkubur.  

So, aku dah booked dengan Agoda hotel ni yang terletak di Tanjung Malim dengan harga RM52.37 (all-in) untuk bilik Deluxe King.  Bila sampai area Tanjung Malim, aku pun exit tol dan terus memandu dalam 10 minit untuk sampai ke hotel ni.  Deposit RM50 di kutip semasa check in.  Alamat penuh hotel ni :


1, Jalan Bahtera 1B, Taman Bahtera, Perak Tanjong Malim
05-4595999 

Ni bukan kali pertama aku bermalam di hotel ni pasal dulu aku pernah bermalam dengan kawan aku bila kami terpaksa berhenti bermalam sebab penat memandu ke Putrajaya.  Tu cerita 10 tahun sudah kut..tapi aku sampai kali ni, hotel ni tak banyak berubah cuma ramai students yang dok lepak dan makan di restoran nasi kandar yang terletak di belakang hotel ni.


Restoran Nasi Kandar 24 jam hanya dibelakang hotel
Salah satu sebab aku prefer hotel ni selain murah, ialah adanya restoran nasi kandar ni yang dibuka 24 jam.  Selain tu ada jugak gerai burger yang terletak di tepi restoran.  Kawasan ni tak sunyi sangat sebab ramai students (students UPSI rasanya) yang dok melepak kat restoran.  Masa aku sampai jam 12 tengah malam, still ramai students kat sini.


Bilik deluxe king
Aku booked bilik deluxe king dengan tingkap, saiz bilik kira ok saja cuma kebersihan bilik kurang sikit.  Walaupun aku baru check-in, bilik macam tak disapu.  Toilet kira ok dan channel TV hanya channel standard saja.  Aircond jenis lama tapi agak sejuk.


Toilet bersih tapi flush rosak..
TV dengan channel standard saja
Jadi pada siapa yang tak nak bermalam di R&R, bolehlah consider hotel ni.

No comments:

Post a Comment