Sunday, April 18, 2021

Prescott Hotel, KL

 2-4 March 2021

Prescott Hotel tersergam di Medan Tuanku, KL

Berpeluang ke KL walaupun Penang dan KL masih di bawah PKPP tapi atas urusan yang tak dapat dielakkan dan dengan kelulusan PDRM, dapat gak ke KL pada tarikh tersebut.  Dah setahun lebih tak jejak kaki di KL ni dan kali ni ambik hotel yang dekat dengan Sogo sebab hanya nak shopping di Sogo dan makan roti naan di Medan Tuanku sahaja setelah urusan rasmi selesai.

Full address hotel ni..

Sebenarnya dan beberapa kali nak try hotel ni tapi selalu tengok rate dia macam tak berbaloi sampai RM200+ semalam tapi mungkin sebab PKPP, rate turun sampai hanya RM80++ semalam untuk superior room.

Aku suka bermalam kat hotel ni sebab terletak di kawasan yang aku suka; dekat Sogo, Pertama Complex dll, LRT dan Monorel hanya jalan kaki saja.  Nak makan, banyak restoran kat sini dan yang paling aku suka pekena roti naan dan beriyani di RSMY Restuarant, dengan hanya berjalan kaki saja.  Cuma parking guests agak terhad tapi pihak hotel manage kereta guests walaupun double parking dengan guests kena tinggalkan kunci kereta di kaunter.

Katil single dia besar..

Bilik besar dan bersih..
Macam biasa aku booked melalui Agoda untuk bilik superior dengan double single bed (tanpa breakfast) dengan kadar RM171.11 (all-in) untuk 2 malam.  Sebenarnya aku prefer single bed tapi untuk booking bilik superior ni hanya layak double single bed.  Rupanya single bed dia memang besar dan bilik dia memang cantik dan bersih.  Aku minta floor paling rendah iaitu second floor sebab malas nk berebut lift.  View memang tak dak la sangat sebab hotel ni dikelilingi oleh bangunan pencakar langit.

Malam pertama aku dah pekena roti naan kat RSMY Restaurant walaupun ramai dan limited meja sebab social distance tapi dapat jugak aku memenuhi selera aku.  Next morning aku breakfast nasi lemak di restoran sebelah je dengan hotel..sedap jugak.

Restoran peberet kalau ke KL..RSMY Medan Tuanku..best cheese naan

Dua malam di KL ni tak lah sangat gi mana-mana..hanya nk relax, makan-makan dan tengok sales di Sogo saja.  

Salah satu tarikan yang agak baru (dibuka pada tahun 2018) yang aku belum pernah sampai di KL ni adalah yang dikenali sebagai River of Life di kawasan berdekatan dengan Masjid Jamek.  Ianya merupakan pertemuan dua sungai iaitu Sungai Klang dan Sungai Gombak dimana pada waktu malam kawasan ni akan bermandikan cahaya yang sangat cantik dan berkabus.  Kawasan ni menjadi tumpuan warga KL untuk bersantai sambil menikmati cahaya dan kabus yang sangat cantik.  Cuma masalah parking saja kat area ni..banyak parking sepanjang jalan je, kalau PDRM tak kacau, ok la..

River of Life..cantik bermandikan cahaya dan kabus pada waktu malam..

Harap covid ni cepat berlalu walaupun sehingga hari ni nampaknya kes semakin tinggi semula.  Dah lama rasanya tak terbang atau berjalan-jalan dalam negara..last aku gi Acheh masa covid baru bermula dan ke Telok Senangin, Perak last December.

 Amin..sama-sama kita jaga kita

No comments:

Post a Comment