Saturday, November 2, 2019

The Nine Place Hotel Hatyai


Masa aku pi Hatyai pada 26hb. Oktober 2019 aku telah memilih untuk menginap di hotel ni; The Nine Place Hotel, Hatyai.  Address yang aku dapat adalah:

116 Liab-Klongtoei Alley Tum Bon Kho Hong Hat Yai Thailand 90110  

Hotel ni agak jauh sikit dari town centre (area Lee Garden) dan aku sengaja memilih hotel ni.  Selalunya aku memilih hotel Lee Garden atau sekitarnya tapi oleh kerana datang dengan kereta sendiri, aku cari yang jauh dan lebih tenang.  
Sangkaan aku hotel mungkin kurang penginap tapi rupanya bila aku sampai parking hotel dah penuh..yang bestnya kereta yang parking kat situ semua plat number Malaysia.  Kalau penuh pun (tak banyak lots) tiada masalah, di depan hotel boleh park sebab security hotel 24 jam.
Kalau nak menginap kat sini mesti ada own transport sebab tuk-tuk pun tak lepak depan hotel dan kedai 7e pun tiada di hadapan hotel.  Breakfast halal di sediakan tapi memang terlalu simple.  

Bilik hotel ni memang cantik dan besar dengan fasiliti asas yang baik.  Kalau nak pergi town pun tak la jauh sangat, dalam 10-15 minit dah sampai town.  Aku booked dua bilik standard double room city view melalui Agoda dengan rate RM163.02 (all-in untuk 2 bilik) semalam dengan free halal breakfast.  Secara ringkasnya, aku puas hati dengan hotel ni cuma kita mesti ada own transport kalau memilih hotel ni.

Rate hotel untuk 2 bilik semalam melalui Agoda

Katil double memang sedap

TV dengan channel yang banyak tapi kebanyakan cakap Thai

Toilet cantik dan bersih
Breakfast halal tapi kurang sedap..roti cepat habis sebab ramai orang Malaysia

No comments:

Post a Comment