Sunday, January 21, 2018

Krabi : Tiger Cave Watt & Laem Pho Mollusc Fosil

1237 anak tangga untuk sampai ke puncak
Keluar dari Emerald Pool, aku tanya En. Waze nak ke Tiger Cave Watt yang khabarnya pemandangan sunset amat memukau.  Terletak di jalan yang membawa kami balik ke Krabi town.  Semasa aku sampai hampir senja dan dah ramai yang naik ke atas puncak melalui 1237 anak tangga.  Dari bawah nampak tinggi gak nak sampai ke puncak.  Ada pelancong dah mula turun, mungkin sebab dah nak gelap.  Aku hanya tengok kawasan sekitar dan tak naik sebab dah senja..

Watt yang masih dalam pembinaan..dari jauh dah nampak menara dia
Next day, sebelum aku ke Phuket aku singgah ke Laem Pho Mollusc Fossil (Gastropot Fossil) yang dikatakan ada fosil siput berusia jutaan tahun kat sini.  Ingat kan free sebab dia di pantai tapi rupanya dikenakan bayaran.

Bayaran masuk nak tengok fosil..THB200
Kat sini jugak ada jual T-Shirt dan barangan hiasan berasaskan siput untuk cenderahati. 

No comments:

Post a Comment