Wednesday, January 31, 2018

New Wave Hotel, Shah Alam

Terletak di tepi highway, Batu Tiga

Di area Shah Alam ni banyak jugak hotel budget yang rate dia dalam RM80 ke bawah.  Aku dah try hotel budget ni yang terletak di alamat berikut:

New Wave Shah Alam Hotel
No. 40 &42 Jalan Jubli Parak 22/1, Section 22
Batu Tiga, 40000 Subang
03-55691286

Rate hotel ni yang aku tempah melalui Agoda dengan harga RM47 (tak termasuk caj Agoda-published rate RM80) untuk bilik berdua.  Dengan harga dibawah RM50 untuk bilik double, aku rasa berbaloi.  Bilik dia sederhana besar, ada TV LCD dengan channels biasa, toilet yg bersih dan aircond yang sejuk.  Reserved parking pun disediakan di depan hotel; ada 3-4 lots yang bertanda reserved.  Iron dan air panas disediakan di tempat umum.  Nak makan, ada 2-3 kedai nasi kandar dan melayu berhampiran dengan hotel ni.  7E dan Speed Mart juga terdapat berhampiran hotel ni.

Ni bilik pertama yang kurang baik.  Kali kedua aku dapat bilik no 50 yang terbaik..
Berdekatan dengan hotel yang berselang 4-5 pintu terdapat hotel yang bernama Shah Alam Business Hotel.  Kedua-dua hotel ni adalah di bawah management yang sama, cuma nama berbeza.  Aku tak sure quality hotel ni sebab belum pernah book tapi harganya hampir sama.

Kalau nak cari hotel budget dibawah RM50 semalam untuk double, boleh try hotel ni yang terletak bertentang dengan Stesen KTM Batu Tiga/Kilang Gula CSR.  Kalau boleh minta bilik no 50...

No comments:

Post a Comment