Monday, January 22, 2018

Oscar Villa, Krabi

Oscar Villa..terletak dalam kampong dekat Aonang
Masa aku gi Krabi pada 1-4hb. December 2017, aku survey banyak hotel di Aonang ni..last-last baca review kata hotel ni terletak jauh sikit dari kawasan sibuk, aku pun book.  Aku guna Agoda dan aku nak bagi tip kalau nak book guna Agoda.  Cari promocode dari mana-mana web macam Grab, Uber atau syarikat telekomunikasi.  Log-in guna website Agoda dan tengok berapa harga dia.  Lepas tu, guna apps AGODA di handphone dan tengok berapa pulak harga dia.  Harga di web dan di apps handphone selalunya berbeza.  Lepas tu jangan booking lagi tapi tunggu sehingga Agoda hantar email tentang hotel yang kita cuba book tadi sebab bila kita log-in tapi tak book hotel, Agoda akan hantar email dengan offer.  Lepas tu baru kita book guna link yang Agoda bagi dalam email tadi dan jangan lupa masuk promocode sebelum buat bayaran on-line.

Deretan bilik Family
Dengan harga RM517.95 (all-in selepas tolak promocode Digi) untuk 3 malam untuk bilik family (4 orang dewasa), kira ok lah jugak.  Hotel ni terbahagi kepada 2 kawasan..untuk family room ni kita kena travel ke dalam lagi (kawasan lain tapi tak jauh) sebab yang main building hanya untuk bilik standard.  Masa aku datang, banyak hotel di kawasan ni sedang dalam proses pembinaan, jadi jalan masuk agak becak.  Ada few hotels di kawasan sekitar ni.  Full address hotel ni:

7/13 Moo 2, Soi Kao Kaew 1
Ao Nang, Krabi
81000 Thailand
+6675695586

Katil utama di hall
Bilik dia tak besar sangat, masuk-masuk ada katil queen dan tempat basuh tangan.  Dibuat partition macam bilik dan ada satu katil queen lagi yang ditutup dengan sliding door.  Bilik ni di tambah dengan fan dinding sebab aircond hanya satu dan agak jauh dari bilik ni.  
Katil kedua dalam bilik..bilik ni muat-muat katil saja
Barangan yang sedia ada di bilik ni memang terbaik..selain TV LCD, fridge, ketuhar, water heater, cerek, blower rambut, safe deposit box pun tersedia. Cuma tak disediakan iron saja.

Pool pun ada
Swimming pool dia pun best, boleh mandi sampai malam..Kalau nak makan, boleh order dari restoran dia tapi harga dia paham-pahamlah.  Dekat hotel ni ada restoran Islam dan jugak orang kampung yang jual breakfast pagi.  First day tu, aku beli nasi goreng dari restoran tu, sedap jugaklah..

Ni macam check-in kaunter dan restoran dia..terletak di bangunan lain
Free shuttle juga disediakan..
Kalau nak keluar ke Aoanang Beach dalam 3km..boleh naik tuk-tuk motor yang disediakan..
So, kalau hampa ada transport sendiri dan perlukan kawasan yang sunyi bolehlah bermalam di sini tapi kalau tiada transport lebih baik book hotel di sepanjang Aonang.

No comments:

Post a Comment