Thursday, February 1, 2018

Restoran Nasi Bamboo, Sungai Klah

Kawan aku ada suggest, kalau on the way nak ke KL kalau lapar time tengahari, singgahlah ke restoran yang special yang terletak tidak jauh dari tol Sungkai.  Yang aku tahu Sungkai ni terkenal dengan Felda Sungkai yang ada kolam air panas.  So baru-baru ni (Jan 2018) time aku on the way ke KL, aku exit tol Sungkai dan mencari restoran ni.  Terletak tidak jauh dari tol Sungkai dan address seperti berikut:

Restoran Nasi Bamboo Sungai Klah
Kampong Buloh Telor
35600 Sungkai
Perak DR

Ramai betoi bikers yang singgah
Masa aku sampai tu time lunch, memang ramai sungguh yang singgah terutamanya bikers sampai meja makan pun penuh.  Makanan dia semuanya self-service..macam-macam menu ada, dari kambing bakar samapai ke western menu.  Yang special dia adalah nasi dia dibalut dengan batang buluh, bila nak makan kena keluarkan nasi dari batang buluh tu.

Yang spesel nasi dia di balut dalam batang buluh..
Harga dia taklah mahal sangat..tapi yang bestnya menu dia memenuhi macam-macam citarasa.  Kalau hampa lalu Sungaki time lunch, bolehlah singgah restoran ni..

Walaupun meja banyak, tapi full time lunch..

No comments:

Post a Comment