Wednesday, January 24, 2018

Phuket: Patong Beach

Patong Beach yang terkenal..
Patong Beach merupakan pantai yang paling popular dan menjadi tarikan untuk mat dan minah salleh berjemur macam singa laut.  Terletak betoi-betoi dekat town Phuket dan begitu ramai mat dan minah salleh yang berjemur kat pantai ni.  Selain aktiviti berjemur ada jugak aktiviti sukan laut macam jetski dan parasailing dan urut secara terbuka ditepi pantai.

Rate untuk aktiviti  sukan laut di Patong Beach
Singa laut yang berjemur kat Patong Beach setelah di tapis oleh aku..
Patong beach antara pantai yang paling teruk dilanda tsunami dan aku cuba mencari kesan-kesan hempasan tsunami tu kat sini tapi tak berjumpa.  Pihak Thailand telah melenyapkan segala kesan-kesan negatif akibat tsunami supaya pelancong tak merasa takut apabila datang ke sini.  Yang ada hanya sign board yang mengarah kita ke kawasan perlindungan sekiranya berlaku tsunami.

Patong Beach/Bangla Road Waktu Malam
Kedudukan Patong Beach dan Bangla Road
Kalau hampa tengok map di atas, bertentang dengan Patong Beach ada satu jalan yang dikenali sebagai Bangla Road, jalan dia pendek saja.  Pada waktu siang jalan ni menjadi tempat jualan barangan seperti lain-lain jalan.  Tapi bila senja tiba, jalan ni akan bertukar menjadi syurga untuk lelaki.
Ni jalan masuk ke Patong Beach/Bangla Road
Aku baca banyak entry pasai Bangla Road ni, so aku pun teringin nak tengok apa yang di katakan syurga lelaki.  Aku memasuki dari arah Patong Beach dan memang ramai orang di jalan ni pasai jalan ni ditutup untuk kenderaan bila waktu malam.  Mula-mula masuk hanya kedai-kedai menjual barangan kraftangan dan pakaian.  Di pertengahan jalan keadaan semakin panas..bar dan disko secara terbuka yang tiada dinding dan dari jalan pun kita boleh nampak mat dan minah salleh sedang meneguk air syaitan.

Kemudian ada ulat-ulat yang membawa gambar wanita seksi datang untuk offer kita melihat show wanita-wanita tersebut.  Show ni macam-macam lah..tak payah aku cerita dengan detail.  Ada juga pondan-pondan yang boleh kita bergambar dengan bayaran.  Yang best ada satu group remaja yang buat street dance di sini secara percuma tapi cara depa menari kalau masuk Asia Got Talents aku rasa boleh menang.

Di hujung jalan ada satu bar yang paling hebat dimana sambil kita minum dimeja (dalam 4-6 orang satu meja) wanita hanya berpakaian bikini hijau menari atas meja kita, setiap meja!!

Kalau hampa bawa ibu bapa yang dah tua, janganlah masuk Bangla Road ni waktu malam nescaya mak bapa hampa akan mengucap sepanjang jalan ni..

Ini budaya mat salleh dan kita tak boleh salahkan depa tapi sebagai orang Islam kita boleh mengambil iktibar..ulat-ulat tu pun respect aku bila aku berjalan dengan wife yang bertudung, depa tak mai approach aku untuk tengok show seksi depa. 

Aku cerita ni bukan nak menggalakkan hampa datang sini tapi nak bagi tau apa yang ada kat sini waktu malam supaya hampa tak terkejut beruk tengok adegan-adegan kat sini..

Elak masuk sini kalau datang dengan budak-budak dan orang tua

No comments:

Post a Comment