Tuesday, November 13, 2018

Mr. Cendol, Lumut

Terletak dekat main road di Lumut Waterfront
Masa ronda-ronda Lumut last week, terjumpa restoran ni yang specialized jual cendol selain masakan bergoreng.  Restoran yang di katakan telah menjual cendol sejak 1952 dan mempunyai puluhan cawangan di sekitar Perak dan KL.

Ada banyak cawangan di sekitar Perak dan KL
Aku orderlah cendol biasa tanpa pulut yang berharga RM4.60 (kalau tak salah) semangkuk dan nasi goreng kampung.  Aku dihidangkan cendol dulu sementara menunggu nasi goreng siap.  Jujurnya, cendol di restoran ni terlalu teruk..cendolnya keras dan aku rasa cendol yang dijual di kampung-kampung lebih sedap.  

Cendol biasa yang berharga RM4.60 semangkuk..tak berbaloi dengan harga!
Kedai saja gah dengan dekorasi tapi rasa cendolnya, hampeh...
Kalau hampa sampai Lumut dan plan nak rasa cendol di restoran ni, aku rasa lebih baik hampa lupakan saja hasrat hampa tu..cendol di sini memang teruk.  Bukan nak menjatuhkan business depa tapi dengan harga RM4.60 semangkuk untuk cendol macam ni, lebih baik aku pi pekena cendol di Permatang Pauh atau dekat Taman Burung Seberang Jaya yang berpuluh kali lebih sedap.

No comments:

Post a Comment